vrijdag 27 juni 2014

IJsklontjes

Hoe lekker is een verkoelend drankje in de warme zomer? En hoe lekker is een verkoelend drankje met ijsklontjes? Iedereen heeft ze wel eens gemaakt, het is ook niet moeilijk een beetje water in een vormpje schenken en het vervolgens in de vriezer stoppen. Toen ik laatst in een boekje keek en zag dat je ook ijsklontjes kan maken van fruitsap wist ik wat ik ging doen: fruit ijsklontjes maken!


  1. Kies fruit wat je lekker vind, en leg het apart.
  2. Was het fruit en haal het schil eraf, tenzij je het schil lekker vind of het er niet af hoeft.
  3. Maak van je gekozen fruit een smoothie.
  4. Schenk de smoothie over in ijs vormpjes.
  5. Stop de ijs vormpjes in de vriezer. (drink het overgebleven sap op)
  6. Na een uurtje kun je de ijsklontjes uit de vriezer halen en het in een lekker drankje doen.


De donkere ijsklontes zijn gemaakt met het zelfde fruit van de foto's hier boven: banaan, appen en sinassappel. 

de lichtere ijsklontjes zijn van: perzik en banaan.

er zijn veel meer mogelijkheden, maar deze smaken vind ik lekker. Ik hoop dat jullie hier net zo veel plezier aan hebben als ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten